петак, 5. јун 2015.

Intervju sa Kojotom




Nemanja Kojic poznatiji kao "Coyote" , frontmen grupe Eyesburn , roden 17.12 1975. god. je svestrani muzicar velike popularnosti,  koji svojim pesmama širi ljubav, mir i otvoreno se bori protiv sistema. Prica o svom pocetku, grupi Eyesburn, muzickim saradnjama i novom albumu za S.U.



Kako je zapocela tvoja muzicka karijera uopšteno i sa Eyesburnom?

Coyote: Pa sve je pocelo tako što me je sa nepunih 16 godina Jovan Matic pozvao u Del Arno Band, a pre toga sam imao demo Hard core/Death metal band Mind Rape. Onda sam se 1991. pridruzio punk core bendu Dead Ideas, ciji sam zvuk dosta izmenio i unapredio. Ne svojevoljno 1994. sam napustio Dead Ideas i sa Nenadom Živicem (danas DISCORD) i Lazom osnovao Eyesburn, ostalo se više manje zna...



U kojim si sve bendovima bio?

Coyote: Del Arno Band, Dead Ideas, Sunshine, Corrupt, Shaht, Eyesburn...i gostovao sam mnogima, što studijski, što koncertno…



 Da li si imao uzore kada si zapocinjao karijeru?

Coyote: Imam ih i danas, muzika je inspiracija za sve što radim. Ali evo nekih od prvih dana: Dire Straits, Bob Marley, Burning Spear, Testament, Death Angel, Cro Mags, Bad Brains, Suicidal, Misty in Roots, Capleton...



Zbog cega je posle više godina došlo do prekida rada grupe Eyesburn?

Coyote: Pola benda se rasulo od umora i prezasicenja u toku spremanja albuma HOW MUCH FOR FREEDOM, pa je album snimljen i promovisan u drugoj postavi, Vucko, (zamena za Lazu) u tom trenutku, je sjajan basista i muzicar uopšte, ali ja sam preuzeo previše na sebe...jedina gitara, lead vokal i trombon, pritom sam bio licno u teškoj situaciji, tako da ni emotivno ni fizicki nisam mogao to da izguram, a vladalo je nezadovoljstvo materijalnim rezultatom cele price...jer mi živimo samo od muzike, tako da je do pauze moralo doci, bila je neophodna, ali je donela i dobra, jer smo svi u meduvremenu poradili licno na sebi.



 Nakon izdavanja albuma "How Much for Freedom?", uspostavljaš saradnju sa Sky Wiklerom i izdajete odlican album. Imaš li u planu nastavak saradnje sa njim?

Coyote: Vikler je moj veliki prijatelj, kada je album SHAPPA bio snimljen mi smo zajedno iznajmili kucu na Lekinom brdu, on je bio na prvom ja na drugom spratu, tako da smo imali zajednicki studio. Naravno, cim nam se putevi ponovo ukrste i neka oprema bude tu, snimicemo nešto.



Pored Sky Wiklera uspostavio si saradnju sa velikim brojem rep izvodaca, da li možemo da ocekujemo još neku saradnju?

Coyote: Pa iako reperi nisu muzicari, ja uživam u saradnji sa njima, Hip Hop je glas stvarnosti i bitan ventil za ljude. Samo, moracu malo više da budem probirljiv u buducnosti, tj. da radim sa ljudima koji su mi stvarno ortaci. Sa Škabom ocekujte EP u skorijoj buducnosti, bitove ce raditi Ðera (BG Vertigo).



 Da li misliš da si svojim pesmama uspeo da probudiš svest ljudi i da pozitivno uticeš na njih?

Coyote: Pišuci muziku budio sam i svoju svest uporedo sa svešcu drugih, drago mi je da je moja muzika doprla do duša dobrih ljudi, jer stvarno mislim za svoju publiku da su dobar svet, da imaju jaka i dobra osecanja, zato smo bliski.



Misliš li da ti se ne ukazuje dovoljno poštovanja i da nisi dovoljno medijski propracen u ovoj državi iako istu u svetu predstavljaš u najboljem svetlu?

Coyote: Cane mi je rekao, a ja ga poštujem kao pametnog coveka koji svoje lice nikad nije promenio – “Smiri se, izgoreceš kao sveca ako se toliko ždereš, radi za one koji te vole i koje ti voliš.” Mediji su dobrodošli, ali ja za njima necu trcati.



 Smatraš li da je muzika koju stvaraš zastupljenija nego ranije i ima li nade za Srbiju?

Coyote: Da, ima toliko bendova i samosvesnih ljudi...svi koji treba da znaju…znaju, a marva je marva, svuda u svakoj zemlji je tako. Kod nas se to malo više oseca jer smo bili izolovani tolike godine, a i sad smo, jer prosecan gradanin nema sredstava da promoli nos van granica naše male zemlje. Nije to jedini razlog, kao da nedostaje radoznalosti u toj opštoj trci za materijalnim. Srecom se moja muzika cuje u svetu i polako dolazi do sve veceg interesovanja, tu je vec veliki broj reggae izdanja i svirki širom sveta u prethodnih nekoliko godina... Sad je izašao dupli LP sa Dub Caravanom Breath of Peace u Velikoj Britaniji, uskoro izlazi i autorska singl ploca u Nemackoj.



Reci nam nešto više o novom albumu Eyesburna?

Coyote: WOW!!!! je meni najbolji do sada. Rolerkoster i muzicki i emotivni, svašta se tu nakupilo za 8 godina od kako je HMFF snimljen, zvace se REALITY CHECK, imace 15 pesama, STONER-THRASH-REGGAE-DUB-ACOUSTIC-ROCK-Metal...jednom recju Eyesburn 2013!



 Šta bi porucio ljudima koji te podržavaju i onima koji su neshvaceni u ovom "zaostalom" društvu?

Coyote: Da se izdignu duhovno i da zaobilaze provokacije, da osmehom reaguju na prostotu i ruganje. Mir i ljubav svima.


INTERVJU 2012 BY M.L I N.T

Нема коментара:

Постави коментар